Unterstützung der Online-Bank Revolut?

Moin Community,

ich habe da eine Frage :slight_smile:

Ich nutze seit einiger Zeit die Online-Bank Revolut und dort wurde der Kauf und Verkauf von Kryptowährungen implementiert.
Besteht die Chance diese Transaktionen irgendwie in Accointing einzubinden?
Es gibt die Möglichkeit CSV-Dateien mit den Transaktionen zu erstellen, vielleicht könnte man diese als Import übernehmen?

Die Revolut-App ist was die Verwaltung der Cryptos angeht nicht so optimal, da würde ich mir durch einen Import in Accointing eine deutliche Verbesserung erhoffen :slight_smile: (gerade auch mit Steuern am Jahresende).

Bei Bedarf kann ich versuchen euch noch weitere Details zu geben (soweit ich das kann).

Gruß
smog2002

Hello @smog2002

I reside in the UK and I just had exactly the same problem as you while preparing my tax return form.

I created a script to convert the exported transactions from Revolut into Accounting.

You would need to ask Revolut support to export transactions in CSV format for you. Then use my tool to convert that CSV into a CSV that you can automatically import into Accointing.

Caveats:

• I did not have any withdraw transactions in my account so I didn’t implement this, but I can do it if Isee a real example from Revolut.

• I only implemented support for BTC transactions, although is not difficult to add support for any other coin to the script. Again if Isee an example I can do it.

Link to the Script: https://github.com/icehacker33/Revolut2Accointing

2 Likes